تبلیغات
علیرضا اسماعیل زاده - تاریخچه شرکت Bmw
علیرضا اسماعیل زاده
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
                                                              

تاریخچه شرکت bmw

Bayerische AG زندگی خود را در مونیخ به عنوان یک تولید کننده موتورهای هوایی آغاز کرد و بعد از آن در سال ۱۹۲۳ شروع به تولید موتورسیکلت کرد.
اولین محصول او موتور مدل R 32 فروش بسیار موفقی داشته و این کمپانی بعدها به نام BMW معروف شد.در سال ۱۹۲۸ با به کار گیری Dixi کارخانه مدلهای گوناگونی تولید کرد.از جمله این اتومبیلها مدلهای BMW 3 , BMW 15 بودند.
در سال ۱۹۳۳ کمپانی با اطمینان از وضعیت مالی و پشتوانه علمی و عملی خود تصمیم به ساخت اتومبیلی با موتور ۶ سیلندر گرفته و نیز با ایجاد تغییراتی در شاسی آن دو محور چرخ ها را از هم بیشتر کرد.طی مدت کمتر از یک سال حجم موتور شش سیلندر به ۱۵۰۰CC افزایش یافت و در مدلهای جدیدی به نامهای Sport و Saloon به بازار عرضه شد.در سال ۱۹۳۵ حجم این موتور به ۲۰۰۰CC رسید.
در سال ۱۹۳۶ بهترین اتومبیل این دهه یک ۳۲۶ قدرتمند به بازار عرضه شد.این اتومبیل دارای شاسی متفاوتی بود و به عنوان پدر اتومبیلهای دهه ۱۹۳۰ لقب گرفت.در سال ۱۹۳۷ مدل Sport دو نفره ۳۲۸ به اتومبیلی سریع در تمامی پیستهای اروپا تبدیل شده بود. در همین سال مدل کوپه ۳۲۷ به مرحله تولید انبوه رسید.ولی آخرین اتومبیل قبل از جنگ محصول سال ۱۹۳۹ یک مدل ۳۳۴ با حجم موتور ۳۵۰۰CC به تولید انبوه نرسید.

Bayerische AG زندگی خود را در مونیخ به عنوان یک تولید کننده موتورهای هوایی آغاز کرد و بعد از آن در سال ۱۹۲۳ شروع به تولید موتورسیکلت کرد.


اولین محصول او موتور مدل R 32 فروش بسیار موفقی داشته و این کمپانی بعدها به نام BMW معروف شد.در سال ۱۹۲۸ با به کار گیری Dixi کارخانه مدلهای گوناگونی تولید کرد.از جمله این اتومبیلها مدلهای BMW 3 , BMW 15 بودند.


در سال ۱۹۳۳ کمپانی با اطمینان از وضعیت مالی و پشتوانه علمی و عملی خود تصمیم به ساخت اتومبیلی با موتور ۶ سیلندر گرفته و نیز با ایجاد تغییراتی در شاسی آن دو محور چرخ ها را از هم بیشتر کرد.طی مدت کمتر از یک سال حجم موتور شش سیلندر به ۱۵۰۰CC افزایش یافت و در مدلهای جدیدی به نامهای Sport و Saloon به بازار عرضه شد.در سال ۱۹۳۵ حجم این موتور به ۲۰۰۰CC رسید.


در سال ۱۹۳۶ بهترین اتومبیل این دهه یک ۳۲۶ قدرتمند به بازار عرضه شد.این اتومبیل دارای شاسی متفاوتی بود و به عنوان پدر اتومبیلهای دهه ۱۹۳۰ لقب گرفت.در سال ۱۹۳۷ مدل Sport دو نفره ۳۲۸ به اتومبیلی سریع در تمامی پیستهای اروپا تبدیل شده بود. در همین سال مدل کوپه ۳۲۷ به مرحله تولید انبوه رسید.ولی آخرین اتومبیل قبل از جنگ محصول سال ۱۹۳۹ یک مدل ۳۳۴ با حجم موتور ۳۵۰۰CC به تولید انبوه نرسید.


به دلیل بمباران کارخانه در شهر مونیخ, BMW بعد از جنگ دچار مشکلات بسیار جدی شده و ناچار به آلمان شرقی مقل مکان کرد.


در سال ۱۹۴۸ تولید موتورسیکلت مجددا آغاز شد.در سال ۱۹۵۲ با تولید مدل ۵۰۱Saloon تولید اتومبیل از سر گرفته شد.


تا سال ۱۹۶۴ اتومبیلهای این کمپانی تقریبا مشابه یکدیگر و دارای موتورهای شش سیلندر V8 بودند.در سال ۱۹۵۵ یک مدل کوپه ۵۰۳S ساخنه شد.البته فروش این مدل به دلیل قیمت بالا با مشکلات زیادی روبرو بود و در نتیجه BMW شروع به نولید اتومبیلهای کوچکتری کرد.


مدل ۱۵۰۰Saloon محصول ۱۹۶۱ که در اندازه متوسط تولید شده بود BMW را از ورشکستگی نجات داد.


این ابتکار ساخت یک سری از انومبیلهای ۴سیلندر را در دهه بعد به همراه داشت.با موتورهایی با قدرت ۸۰bhp برای مدل ۱۵۰۰ که گاه تا ۱۷۰bhp برای محصولاتی مانند ۲۰۰۲Turbo افزایش مییافت.(وااای ۲۰۰۲ توریو )


این سری از اتومبیلها در مدلهای دو در , چهار در و کروک و بعد از سال ۱۸۷۱ در مدلهای هاچبک تولید شدند.


موفقیت در این سریها باعث شد تا کمپانی ظرفیت خود را بالا برد و در سال ۱۹۶۷ , ‌پص به همین منظور کارخانه Glas را خریداری کرد و پس از یک سال در این کارخانه مدل ۱۶۰۰GT را تولید کرد.


ضمنا خط تولید مدلهای کوپه بزرگ از سال ۱۹۶۵ به بعد ادامه داشت و مدلهای Bertone از این جمله بودند.


در سال ۱۹۶۸ تولید موتورهای شش سیلندر قوی مجددا شروع شد و حاصل آن اتومبیلهای Saloon بزرگ بود. در سال ۱۹۷۱ حجم موتورهای Saloon به ۳۲۰۰cc افزایش یافت.


BMW در دهه های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ فقط به بهتر کردن کیفیت تولیدات قبلی خود پرداخت و حاصل این تلاش سری ۳(تولید اتومبیلهای Saloon با اندازه متوسط) سری ۵ (اتومبیلهای Saloon در اندازه بزرگ) , سری ۷ (اتومبیلهای Saloon تشریفاتی و راحت) و سری ۶(اتومبیلهای کوپه Sport بزرگ) بود.


در سال ۱۹۷۸ تعدادی از این اتپمبیلها مانند کوپه M1 با سرعتی در حدود ۲۶۰ کیلومتر در ساعت و کیفیت بسیار بالا به بازار عرضه شد که نشانه پیشرفت بسیار در صنعت اتومبیلهای Sport بود.


انگیزه پیروزی در مسابقات فرمولا ۱ باعث شد تا BMW مدلهای M ام (M3 , M5 , M535i , M635 Csi) را توسط بخش سازنده اتومبیلهای Sport تولید کند.


بخش تکنیکی BMW تصمیم به رقابت با بخش تپلید کننده اتومبیلهای مسابقه ای گرفت و حاصل این رقابت تولید اتومبیلهای Sport دو سرنشینه Z1 بود که در سال ۱۹۸۹ به بازار عرضه شد.از جمله دیگر محصولات این رقابت مدلهای ۳۲۸ و ۵۰۷ و ۳۲۵i -با قدرت ۱۷۰hbp و موتوری شش سیلندر و ۲۵۰۰cc – می باشد.


یکی از مهمترین اقدامات BMW در سالهای اخیر ایجاد دگرگونی در سری های گذشته ۸,۷,۶,۵,۳ و تبدیل آنها به اتومبیل هایی مطابق با استانداردهای امروزی است که از جمله این اتومبیلها می توان به مدل های ۷۵۰iL از سری ۷ اشاره کرد که دارای موتور V12 با قدرت ۳۰۰hbp و حجم موتور ۵۰۰۰CC می باشد. این مدل از اتومبیلهایی بود که نظر تمام تاجران اتومبیل را به خود جلب نمود.





نوع مطلب :
برچسب ها : تاریخچه شرکت Bmw،
لینک های مرتبط :
alireza esmailzadeh
جمعه 21 تیر 1392
یکشنبه 15 مرداد 1396 09:01 ب.ظ
After I originally left a comment I appear to have clicked on the -Notify
me when new comments are added- checkbox and now every time a comment is
added I get 4 emails with the same comment.
There has to be a means you are able to remove me from that service?
Thank you!
دوشنبه 1 خرداد 1396 05:11 ب.ظ
Hey there! Do you use Twitter? I'd like to follow you if that would be ok.
I'm undoubtedly enjoying your blog and look forward to new posts.
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 10:16 ق.ظ
Glad to be one of many visitants on this awe inspiring internet site
:D.
شنبه 2 اردیبهشت 1396 09:37 ق.ظ
You can definitely see your enthusiasm within the work you write.
The arena hopes for more passionate writers such as you who aren't afraid to mention how they believe.
Always go after your heart.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی